| Dieta mediteraneana alunga depresia |
|
|
Publicat in Journal of the American Medical Association, studiul s-a bazat pe declaratiile voluntarilor care au trebuit sa raspunda la intrebari privind dieta lor zilnica. Dieta mediteraneana este o dieta alimentara bazata consumul in cantitati mari de legume, fructe, cereale si peste. Ea presupune un consum moderat de alcool si de produse lactate. In dieta mediteraneana, grasimile saturate sunt inlocuite cu cele monosaturate prin utilizarea uleiului de masline la gatit si in salate. De asemenea, dieta presupune consumul regulat de nuci, migdale, alune, caju. Carnea rosie este inlocuita exclusiv cu peste. Dieta mediteraneana contine cantitati mari de beta-caroten, vitaminele A, C si E, precum si minerale esentiale ca zinc, seleniu, fier, magneziu, iod si calciu. Ea este recomandata de medici si nutritionisti, fiind considerata cea mai sanatoasa dieta alimentara. |

Potrivit unui studiu realizat de cercetatori spanioli, dieta mediteraneana, nu numai ca este extrem de sanatoasa pentru intregul organism, dar ea are si un efect pozitiv la nivel psihologic si emotional, alungand depresia. Realizat pe un esation de 11.000 de subiecti, studiul spaniolilor a demonstrat ca cei care urmareau o dieta mediteraneana prezentau un risc de depresie de 30% mai mic prin comparatie cu persoanele care aveau o dieta diferita.
Comentarii