| Dieta mediteraneana reduce riscul aparitiei bolilor |
|
Dietele mediteraneene, bazate pe ulei de masline, cereale, peste, fructe si legume ofera o protectie substantiala impotriva mai multor afectiuni cronice, si chiar impotriva bolilor de inima si cancerului, arata un studiu al unei echipe de cercetatori din cadrul Universitatii din Florenta.Analizand rezultatele a 12 studii complexe, care au analizat aproximativ 1,5 milioane de oameni, cercetatorii au descoperit ca urmarea stricta a unei diete mediteraneene poate scadea riscul aparitiei cancerului cu pana 6 procente si, de asemenea, reduc riscurile instalarii Alzheimer sau Parkinson cu pana la 13%. "Aceste rezultate sunt foarte relevante pentru sanatatea publica, incurajand, in special, dietele mediteraneene pentru prevenirea celor mai grave boli cronice", sustine Francesco Sofi, cercetator in nutritie. "In ciuda promovarii, la nivel mondial, a dietelor mediteraneene, sunt preferate insa modele unor regimuri alimetare opuse, chiar si in statele din vecinatatea Marii Mediterane", a adaugat acesta. Dieta mediteraneana are un puternic efect antioxidant prin care impiedica oxidarea colesterolului si formarea placilor de aterom, fapt ce reduce riscul unor boli cardiovasculare precum infarctul miocardic, angina pectorala, hipertensiunea si trombozele. De asemenea, aceasta protejeaza de osteoporoza si reduce semnifiativ riscul de fracturi osoase. Componentele cheie ale dietei mediteraneene sunt reprezentate de consumul unor cantitai mari de fructe si legume, inlocuirea grasimilor saturate cu cele nesaturate, consumul de nuci, migdale, alune de paduse, utilizarea in alimentatie cat mai des a carnii de peste si scaderea consumului de carne rosie. |

Dietele mediteraneene, bazate pe ulei de masline, cereale, peste, fructe si legume ofera o protectie substantiala impotriva mai multor afectiuni cronice, si chiar impotriva bolilor de inima si cancerului, arata un studiu al unei echipe de cercetatori din cadrul Universitatii din Florenta.
Comentarii