| Cafeaua reduce riscul cancerului la prostata |
|
|
Aproape 50.000 de barbati au fost monitorizati pe o perioada de 2 ani. S-a putut constata ca 60% dintre cei care beau zilnic cafea prezentau un risc mult mai scazut de a face cancer la prostata. Explicatia este data de faptul ca bautura are afect asupra modului in in care organismul inmagazineaza zaharul si asupra hormonilor sexuali, ambii factori legati de cancerul de prostata. Cancerul la prostata afecteaza anual in jur de 35.000 de barbati, iar alti 10.000 mor in fiecare an din cauza acestei afectiuni.Cafeaua este buna si pentru femei. Cercetatori japonezi au aratat ca ea poate scade riscul de a avea cancer de col uterin. 60% dintre femeile monitorizate prezentau un risc aproape nul de a face cancer la col. Concluzia ar fi ca, o doza moderata de cafea pe zi, de 200-300 de miligrame, nu face rau nimanui. Cafeaua este recomadata tot mai mult de nutritionisti si de specialisti. Consumul moderat, evident. O ceasca de cafea dimineata ne poate imbunatati starea generala. Cafeaua alunga oboseala si starile depresive. Bauta zilnic si moderat ea poate face "mici minuni" pentru sanatatea noastra. |

Medicii recunosc tot mai mult efectele terapeutice ale cafelei. Bautura are un efect energizant si antioxidant, alungand oboseala si anxietatea. In plus, o echipa de cercetatori de la Harvard sustin ca barbatii care consuma cafea prezinta un risc scazut de a avea prostata.
Comentarii