Cauta

Autentificare



Sondaj

Lumea femeilor sau a barbatilor?
 

Online

Avem 2 vizitatori online

Recomandari



Statii radio pentru depistarea radarelor noi
Cafeaua stopeaza evolutia maladiilor hepatice Email
( 0 Votes )

Potrivit unui studiu efectuat de cercetatori americani, cateva cesti de cafea pe zi ar putea incetini proccafeaesul de instalare al maladiilor hepatice, boli care afecteaza ficatul, precum hepatita C. In urma analizelor efectuate, s-a putut constata faptul ca la persoanele care sufera de hepatita C cronica sau alte boli ale ficatului aflate in stare avansata si care beau 3 cesti de cafea pe zi s-a putut sesiza o scadere de 53% a maladiei, din punct de vedere progresiv, prin comparatie cu pacientii care nu consuma deloc cafea.

La acest studiu au participat 776 de persoane care sufereau de hepatita C si care nu raspundeau la tratamentele de baza. Pacientii au fost chestionati asupra consumului lor de cafea. Ei au fost din nou chestionati la o perioada de 3 luni, timp de 4 ani consecutiv. In timp, s-a putut observa ca progresia bolii era invers proportionata cu consumul de cafea.

Cafeau reduce riscul de declansare a diabetului de tip 2, asociat cu maladiile hepatice sau cu inflamatii cauzate de fibroza sau ciroza. Nu s-a putut inca stabili cu exactitate rolul cafeinei. Studii anterioare aratasera ca ea inhiba progresia cancerului la soareci. Cu toate acestea, consumul de ceai negru sau verde care contin cofeina, nu au avut acelasi efect. Bolile hepatice au continuat sa evolueze la consumatorii de ceai.

Potrivit datelor furnizate de Organizatia Mondiala a Sanatatii intre 3 si 4 milioane de persoane contacteaza anual virusul hepatitei C, 70% dintre aceste cazuri transformandu-se in cazuri cronice provocand ciroza sau cancer hepatic.


Comentarii

Nume *
Email (Pentru verificare & Reply)
Cod   
Trimite comentariu