Cauta

Autentificare



Sondaj

Lumea femeilor sau a barbatilor?
 

Online

Avem 5 vizitatori online

Recomandari



Statii radio pentru depistarea radarelor noi
Prajelile si soia scad fertilitatea barbatilor Email
( 0 Votes )

Cercetatorii de la Universitatea  Harvard din Boston si cei de la Universitatea Murcia din Spania sunt de parere ca alimentatiafertilitate_barbati afecteaza calitatea spermei. Ei sunt de parere ca vegetarienii, care au inlocuit carnea cu produse din soia, au sanse foarte mici sa devina intr-o zi tatici. Soia contine o substanta, numita izoflavone, care deterioreaza calitatea lichidului seminal.

Specialistii de la cele doua universitati au realizat un studiu pe un esantion de 99 de barbati care au consumat diferite produse de soia pe o perioada de 6 ani. Produsele de soia prezinta nivele diferite de izoflavone. De aceea, participantii la test au fost impartiti pe grupe, in functie de nivelul de soia consumat. Diferentele care au iesit la iveala au fost destul de mari. Astfel, barbatii care au consumat cele mai multe produse de soia prezentau cu 41 de milioane de spermatozoizi pe mililitru mai putin. Cantitatea nirmala de sperma variaza intre 80 si 120 milioane de spermatozoizi pe mililitru. Acest lucru demonstreaza ca soia are un efect negativ asupra sistemului reproducator masculin, scazand cantitatea si calitatea spermei.

Grasimile constituie un alt factor care dauneaza lichidului seminal. Viitorii tatici ar trebui sa renunte la fripturi, spun cercetatorii spanioli. Si barbatilor li se recomanda un regim variat, format in principal din fructe, legume si carne slaba fiarta sau la gratar.

Un alt studiu a analizat legatura care se poate institui intre antioxidanti si calitatea spermei. Studiul a fost aplicat la 60 de barbati care au fost analizati timp de 4 ani. Jumatate dintre ei aveau probleme de fertilitate. Specialistii au dorit sa afle care vitamine imbunatateste calitatea spermei si care dauneaza fertilitatii. In urma studiului s-a putut stabili ca cei care si-au schimbat regimul alimentar, optand pentru unul sanatos si echilibrat si-au imbunatatit si calitatea spermei. O data la 4 luni, subiectii erau supusi unor teste de laborator pentru a se vedea daca se inregistreaza schimbari in calitatea spermei.

Barbatii care consuma zilnic multa carne si mancaruri grase au o calitate mult mai proasta a lichidului seminal decat cei care consuma fructe si legume sau mai putine grasimi. O dieta echilibrata este..cheia succesului. Ea incarca organismul cu anti-oxidanti si imbunatateste calitatea spermei.

Studiile medicale din ultimul deceniu aduc estimari tot mai pesimiste. Se pare ca, tdin ce in ce mai multi barbati prezinta probleme de fertilitate si o calitate a spermei inferioara cele stabilite de standardele medicale. Numai in Europa de Nord, 40% dintre barbati au o calitate a spermei mai proasta, sub limita normala. Modul de viata, lumea nebuna in care ne invartim, stresul, alimentatia, fumatul sunt doar o parte din factorii care afecteaza fertilitatea.


Comentarii

Nume *
Email (Pentru verificare & Reply)
Cod   
Trimite comentariu